Lättlästa böner
Här hittar man böner srivna med lättläst svenska.
Bön för den som längtar efter barnbarn
Hur skall det bli?
Hur skall det gå för mig?
När skall det här ta slut?
Jag länktar efter mitt barnbarn så att det nästan gör ont.
Tänk om han/hon glömmer bort mig.
När skalll vi få kramas igen?
Gud som havet barnen kär,
se till mig som liten är
Vart jag mig i världen vänder,
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer lyckan går,
Du förbliver fader vår
Amen