Skriftskola

Vad är skriftskola?

Man går i skriftskola ungefär i ett halv års tid med start på senhösten som sedan kulmineras i konfirmation på sommaren. Skriftskolan baserar sig på Jesu uppmaning "Döp och lär" (Matt. 28.18-20).

Välkommen med på en spännande upptäcktsresa! Skriban handlar om mera än att lära sig, skriban är ett stycke liv som du delar tillsammans med de andra i din grupp.

Skriftskolelägrets dagar består av undervisning, grupparbeten, fritid, musik och kvällsprogram. Vi stillar oss även tillsammans - i en trygg samvaro och stillhet är det möjligt att möta sig själv, sina kompisar och Gud.

Skriftskolan 2023-24

Skriftskollägret hålls på Bergvik herrgård i Kruusila 2.-8.6.2024. Vi åker dit med en hyrd buss, tur och retur.

Konfirmationen firas sön 16.6.2024 kl. 14 i Sjundeå S:t Petri kyrka.

Vi träffas första gången sön 17.12.23 kl. 14.30 i församlingshemmet. På första träffen får du din kyrkogångsbok och din första påteckning. Efter träffen går vi till S:t Petri kyrka och lyssnar på De vackraste julsångerna tillsammans. Vi bjuder på glögg och pepparkakor.

Mer information om månadsträffarna, kyrkogång och föräldramöte får ni under den första träffen.

Vill du anmäla dig till skriftskolan?
Kontakta kyrkoherden Tom Bergman (tom.bergman@evl.fi / tel. 040 678 2368) för att fråga ifall det ännu finns lediga platser.

ungdomar på stranden